2015-10-15

TV4-Gruppen ny huvudsponsor till 100-wattaren

TV4-Gruppen blir ny huvudsponsor för Sveriges Annonsörers och KOMM:s 100-wattaren, som belönar kommunikation som fungerar. TV4-Gruppen blir också sponsor för Stora Annonsörsdagen.

Läs mer i Sveriges Annonsörers pressmeddelande nedan

Magnus

--

TV4-Gruppen ny huvudsponsor till 100-wattaren

TV4-Gruppen blir 100-wattarens nya huvudsponsor i ett långsiktigt samarbete.

Det är nu klart att 100-wattaren, tävlingen som belönar kommunikation som fungerar, får en ny huvudsponsor i TV4-Gruppen. Ett avtal som sträcker sig tre år framåt.

- 100-wattaren har saknat en huvudsponsor under några år och därför är vi mycket glada och stolta att TV4 väljer att storsatsa på 100-wattaren. Det ger tävlingen nya möjligheter, säger Ulf Hermansson Samell, ansvarig för 100-wattaren på Sveriges Annonsörer.

Malin Häger, försäljningsdirektör för TV4-Gruppen, ser fram emot samarbetet:

- 100-wattaren är ett viktigt evenemang som både vi, Sveriges Annonsörer och KOMM har ett gemensamt intresse i att driva. TV4-Gruppen vill vara den bästa partnern för alla våra kunder. Det känns därför både bra och naturligt att samarbeta kring 100-wattaren, som belönar kommunikation som inte bara är innovativ och kreativ, utan som bevisligen också har fungerat. 

TV4-Gruppen kliver även in som sponsor för Sveriges Annonsörers årliga tema- och inspirationsdag Stora Annonsördagen under 2016 och 2017.

Vilka som är nominerade i årets upplaga av 100-wattaren offentliggörs fredagen den 23 oktober.  Mer information om 100-wattarens nomineringsvernissage finns här.

Årets 100-wattsfest och prisutdelning äger rum den 4 december på Münchenbryggeriet med start klockan 12:00 och avslutas klockan 17:00. Mer information och möjlighet att köpa biljetter finns på 100wattaren.se/prisutdelningen

100-wattaren är tävlingen som har arrangerats sedan 1990. 100-wattaren belönar kommunikation som fungerar, det vill säga kommunikation som gett bevisad effekt genom hög kreativitet. Kommunikationens mål ska vara väl definierat och resultatet mätt. Smartast lösning utifrån insikterna som gett fantastiska resultat vinner. Tävlingen arrangeras av Sveriges Annonsörer och Sveriges Kommunikationsbyråer. Läs mer på 100wattaren.se

Senast uppdaterad: 2015-10-15

Magnus Törnblom

Pressansvarig corporate

TV4-historia: Började på TV4 som pressinformatör 2001, har vikarierat som presschef och har haft nuvarande roll sedan 2009.

Innan dess: Jobbade tidigare på Granskningsnämnden för radio och tv.

Viktigaste mediefrågan: Det finns många hot mot mångfald, yttrandefrihet och mediers oberoende i dag. Den strukturomvandling vi just nu befinner oss i tvingar de fristående och kommersiella medierna – som utgör majoriteten av våra medier – att utveckla nya tjänster och affärsmodeller. Att ge dessa fristående medier goda förutsättningar att verka och utvecklas är avgörande för att vi ska fortsätta ha en så mångfacetterad och kvalitativ mediemarknad och journalistik som vi har i dag.


För att prenumerera på ett RSS-flöde när du använder Chrome som webbläsare behöver du ett plugin-program. Ladda ned det via Chromes hemsida eller använd en annan webbläsare.