2017-09-22

TV4:s stora matsatsning prisad på nytt! Utsågs till Sveriges ”bästa matinspiration”

Vid gårdagskvällens Dagligvarugalan i Stockholms stadshus hyllades företag och personer som åstadkommit något extra inom dagligvaruhandeln.

TV4 kammade med hela sitt omfattande utbud av matprogram och med matkonceptet Köket.se hem ytterligare ett stort pris när TV4 tog hem vinsten som Årets matsinspiration.

Vinnarmotiveringen löd: ”Årets Matinspiration är ett riktigt draglok som får kunderna att strömma till butiken på jakt efter nya smaker och matupplevelser. Med sitt omfattande utbud och olika koncept visar man upp vackra råvaror och goda smaker som lyfter varandra och butikens omsättning.

Och även nomineringen till galan är värd att nämna: "Med sin tydliga nischning mot mat har TV4 under många år inspirerat såväl unga som gamla till stordåd i köket. Framtidens mästerkockar lär sig botanisera i delikatessdiskarna medan föräldrarna jagar ingredienser till middagen klockan halvåtta.

Camilla Everberg, affärsansvarig mat på TV4:

- Vi är några väldigt stolta och glada TV4-representanter som tog emot priset som Årets matinspiration. Det visar att vår långsiktiga satsning på mat i alla dess former är uppskattad, både av våra tittare och användare. Och att våra annonsörer och kunder också insett vilka möjligheter som det ger dem, inte minst via Köket.

Tidigare har TV4:s matsatsning Köket utsetts till Årets matsajt av Internetworld, vunnit Publishing priset och fått silver i Svenska Designpriset i kategorin redaktionell digital.

Magnus

Senast uppdaterad: 2017-09-22

Magnus Törnblom

Presschef corporate

TV4-historia: Började på TV4 som pressinformatör 2001, har vikarierat som presschef och har arbetat med corporate communications sedan 2009, som presschef sedan 2016.

Innan dess: Jobbade tidigare på Granskningsnämnden för radio och tv.

Viktigaste mediefrågan: Det finns många hot mot mångfald, yttrandefrihet och mediers oberoende i dag. Den strukturomvandling vi just nu befinner oss i tvingar de fristående och kommersiella medierna – som utgör majoriteten av våra medier – att utveckla nya tjänster och affärsmodeller. Att ge dessa fristående medier goda förutsättningar att verka och utvecklas är avgörande för att vi ska fortsätta ha en så mångfacetterad och kvalitativ mediemarknad och journalistik som vi har i dag.


För att prenumerera på ett RSS-flöde när du använder Chrome som webbläsare behöver du ett plugin-program. Ladda ned det via Chromes hemsida eller använd en annan webbläsare.