2016-09-09

Över 1 miljon inloggade användare på TV4 Play

 

För drygt tre månader sedan började vi resan mot att göra TV4 Play till en inloggad tjänst. Genom att få användarna att logga in kan vi lära oss mer om dem och deras konsumtion. Därigenom kan vi både anpassa tjänsten och göra den mer användarvänlig – men också erbjuda våra annonsörer tydliga målgrupper som baseras på vår egen förstapartsdata.

Vi var medvetna om att inloggningen initialt skulle innebära ett visst tapp i konsumtion, som vi hoppades hämta upp nu under hösten. Det tappet såg vi, men det blev mindre än vi trott. Och vi hoppades också att vi framåt jul skulle ha landat på upp mot miljonen registrerade användare.

Det är med stolthet som vi, redan i dag, kan glädja oss åt att nu ha passerat en miljon registrerade användare på TV4 Play. 1 015 137 stycken närmare bestämt. Vi är därmed på god väg att bli landets största inloggade tv-tjänst alla kategorier. Vilket för användarnas del kommer betyda en mer relevant tjänst för just deras behov. Och för våra annonsörer att vi inom kort kommer att kunna presentera betydligt tydligare och mer träffsäkra målgrupper för deras annonsköp. Över hela landet, och i alla målgrupper.

Mathias

Senast uppdaterad: 2016-09-09

Mathias Berg

Operativ chef reklam-tv, COO TV4-Gruppen

TV4-historia: Började som kanaldirektör i augusti 2014, blev COO TV4-Gruppen och operativ chef för affärsenheten reklam-tv i april 2016.

Innan dess: Försäljnings- och marknadsdirektör inom MTG, entreprenör och investerare i europeiska mediebolag, chef för YouSee, Danmarks största kabel-tv-bolag.

Viktigaste mediefrågan: Digitaliseringen och därmed den ökade globaliseringen av medielandskapet. Hur säkrar vi ett vitalt och relevant medieutbud för Sveriges konsumenter, och ett livskraftigt ekosystem av svenska innehållsproducenter och distributörer?